28.5.2013

Keittiöpuutarhassa


Keittiöpuutarhassa on tapahtunut. Tässä laatikossa kasvaa tilliä (oikealla), punajuurta ja kahta erilaista porkkanaa.


Toinen laatikko on pyhitetty kaalikasveille ja sipulille. Retiisirivistö on jo kasvanut komeaksi.


Samaan laatikkoon olen istuttanut itse kasvatettuja samettikukkia ja kuvassa niiden takana pilkottaa lehtikaalia. Siinä onkin oikea vitamiinipommi, jonka valmistumista odotan kovasti.


Kaksi jättikurpitsaa kasvaa maassa. Tein raivatun tuoksuvatukkakasvuston paikalle multakasat ja laitoin niihin kurpitsantaimet. Tämmöisissä harsohupuissa ne totuttelivat uuteen kasvuympäristöönsä.


Myös härkäpapua kasvaa entisessä tuoksuvatukan valloittamassa paikassa. Taimet olen esikasvattanut sisällä.


Kolme tomaattia kasvoi komeaksi ja pian ne pääsevät varaston seinustalle pleksilasin suojiin. Koska vielä ei kasvihuonetta ole niin valitsin avomaaviljelyyn sopivan lajikkeen.


Kesäkurpitsatkin ovat jo hyvällä alulla. Kaksi taimea kuitenkin riittänee tarpeisiini.


Kuistin parvekkeella olen ulkoiluttanut kaikkia taimia. Jättikurpitsoita ja koristekurpitsoita tuli sen verran paljon, että ystävillekin on riittänyt jaettavaksi.


Tältä nyt näyttää kun kaikki laatikot on multaa täynnä ja kylvettynä. Toivottavasti tässä on elokuussa muutakin kuin kasa multaa. =)



2 kommenttia:

  1. Sinulla on pysynyt kohtuus tomaattien kanssa. Minulla ei, laskin niitä olevan 23... Eipähän pääse loppumaan kesken omat tomaatit, eh...

    Minulla on toisessa kasvimaan laarissa vasta sipulit, toinen on edelleen tyhjänä ja siemenet pussissa. Kolmattakin kaipaan, mutta vielä se ei ole pihalle ilmaantunut, asialle ehkä pitäisi tehdä jotain :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, no sulla sitten tomaattia riittää tulevana kesänä. Mä lähdin kasvattamaan viittä taimea joista kolmesta kasvoi kunnollinen yksilö. Eiköhän noistakin riitä jo vähän maisteluun!

      Poista